Veelgestelde vragen

Bestellen

stap 1: winkelmand
Plaats je artikel(en) in je winkelmand. stap 2: gegevens
Vul je persoonlijke gegevens in (als je al ingelogd bent sla je deze stap over). Check bij de volgende stap even of je adres klopt. stap 3: bezorgen
Kies wat jou het beste uitkomt: bezorgen (avond- of daglevering) of ophalen. Klik op het kalendertje om een bezorgdag naar keuze te kiezen stap 4: betalen
Kies je betaalwijze in de kassa. Wij laten je alleen de betaalwijzen zien die voor jou relevant zijn. Heb je een cadeaukaart of kortingscode? Die kun je hier verzilveren. Betaal je met iDeal? Vergeet dan niet na je betaling op ‘Betaling afronden’ te klikken. Hierna kun je de bevestiging van je bestelling bekijken.
Een ander gewicht selecteren van een product is mogelijk op de productpagina. Naast het vakje ‘aantal’ staat een vakje met het gewicht erin, bijvoorbeeld: ca. 500 gram. Liever een ander gewicht? Klik op het vakje en selecteer het gewicht welke je voorkeur heeft. Staat er geen vakje om het gewicht heen? Dan is er geen ander gewicht op voorraad.
Heb je een product uitgekozen en zit je op de productpagina? Kies dan het aantal producten wat je wilt bestellen en eventueel het gewicht van het product en klik vervolgens op de rode knop ‘in winkelwagen’. Je product zit nu in je winkelwagen. Je kunt dit checken door op de winkelmand rechts bovenin te klikken. 
We hebben een zoekbalk op onze webshop, als je daar de productnaam van het product invoert wat je zoekt, komt hij hoogstwaarschijnlijk in de zoekresultaten naar boven. Kan je het product dan nog niet vinden? Dan hebben we het niet in ons assortiment of niet op voorraad. Stuur ons gerust een mail.
Producten die bij ons niet op voorraad zijn, worden ook niet getoond op onze webshop. Wil je het product graag binnenkort bij ons bestellen? Stuur ons dan een mailtje met daarin: Wat je wilt bestellen Welk gewicht je nodig hebt Wanneer je het product uiterlijk in huis wilt hebben Wij gaan ons best dan doen om het voor die tijd in huis te hebben of we bieden je een alternatief.
Jazeker, in een paar klikken is je bezorgadres gewijzigd. Wel zo fijn als je iemand wilt verrassen met een cadeautje.. Vul je bezorggegevens in in de check-out en vink het vakje van ' Mijn bezorgadres en factuuradres zijn hetzelfde’ uit. Het vak ‘factuuradres’ verschijnt nu en hier kan je je eigen gegevens invullen.
Bestellingen vanaf €100,- bezorgen we gratis. Dit geldt voor alle artikelen. Bestel je iets onder de €100,- dan vragen we je om bezorgkosten te betalen. Met uitzondering voor de orders naar Wallonië (BE), helaas is verzending hiervoor erg kostbaar en kunnen we de verzending boven de €100,- niet gratis aanbieden.
The Butchery hanteert geen minimaal orderbedrag.
Op doordeweekse dagen voor 11u besteld, is dezelfde avond nog in huis. Wil je je bestelling liever overdag ontvangen? Dan kan je kiezen voor daglevering en moet je je bestelling een dag voor bezorging op ma-vr voor 15u plaatsen. Op de dag van levering ontvang je een track&trace via de mail zodat je je pakketje kunt volgen
Zolang je pakketje nog niet ingepakt is en ons magazijn nog niet heeft verlaten, kan je nog producten aan je bestelling toevoegen. Je kunt gewoon een nieuwe bestelling plaatsen met je vergeten product en kiezen voor afhalen in de winkel. Denk eraan om in de opmerking te plaatsen dat een bestelling betreft die toegevoegd moet worden aan je eerdere bestelling. Vergeet niet je ordernummer te vermelden. Zorg er daarnaast voor dat de datum van de afhaalbestelling en de bezorgbestelling hetzelfde zijn (in het geval van daglevering kies je voor de afhaaldag 1 dag voor de bezorgdag).  Stuur tenslotte even een mailtje naar info@butchery.nl met de mededeling dat je een extra bestelling geplaatst hebt. Kunnen wij ’t even extra monitoren.

Retourneren

Vlees retourneren: Is in beginsel niet mogelijk, tenzij overleg gepleegd met The Butchery. Stuur een mail naar info@butchery.nl met de reden van retour. Hardware of droogwaren: Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen de overeenkomst te ontbinden. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Waar kan ik mijn bestelling naartoe sturen?
Ons retouradres
Lantinga Slagerij & Vershuis
Woldstraat 61-65
7941 LG MEPPEL Wat zijn de retourvoorwaarden?
Bekijk alle retourvoorwaarden op: https://butchery.nl/retourneren

Bezorgen

Je bezorgadres van lopende orders aanpassen is gedeeltelijk mogelijk. Bekijk hieronder per situatie wat mogelijk is:   Je hebt voor dag- of weekendlevering gekozen en je pakket is nog niet gepakt Stuur ons een mail (info@butchery.nl) met je ordernummer, oud adres en nieuw afleveradres en wij passen je bezorgadres voor je aan. Je hebt voor dag- of weekendlevering gekozen en je pakket is al wel gepakt Helaas kunnen wij je adres niet meer aanpassen, maar misschien kan Multi Vers je adres nog wel aanpassen. Neem dus direct contact op met Multi Vers via 085-0470841 (telefonisch of whatsapp) Je hebt voor avondlevering gekozen en je pakket is nog niet gepakt Stuur ons een mail (info@butchery.nl) met je ordernummer, oud adres en nieuw afleveradres en wij passen je bezorgadres voor je aan. Je hebt voor avondlevering gekozen en je pakket is al wel gepakt In de track&trace die je ontvangen hebt kan je je afleveradres aanpassen. Krijg je een foutmelding? Neem dan contact op met Trunkrs via de chat van je track&trace. Zij kunnen je het beste vertellen of je adres nog aangepast kan worden.
De kartonnen doos waar je bestelling in verpakt zit, kan bij het oud papier. Heb je voor avondlevering gekozen? Dan krijg je ook een isolatiezak. Deze zak kan je bij het plastic afval kwijt. Heb je nog een restje droogijs? Deze kan je gerust in de gootsteen gooien, het verdampt vanzelf.
In verband met de impact op het milieu hebben we ervoor gekozen de pakbon niet mee te sturen. We besparen daarmee de inkt, de energie en het papier van heel veel pakbonnen per jaar. Wel zo duurzaam.
Was je bestelling niet op tijd of heeft de bezorger zich niet aan een afspraak gehouden? Dat spijt ons zeer, onze excuses! We kunnen ons voorstellen dat je behoefte hebt om wat extra uitleg te geven. Stuur ons gerust een mail met de bezorgklacht, dan kunnen wij hem doorzetten naar de bezorgdienst.
Als het vlees licht ontdooid is, kan je het gerust nog een keer invriezen. Wij vriezen je vlees namelijk hartstikke vers in, zonder kwaliteitsverlies. Daarom kan ons vlees gerust nog een keer ingevroren worden als het niet helemaal ontdooid is. Als je bestelling compleet ontdooid is, dan raden we aan om even contact met ons op te nemen via de mail.
Wij verpakken met veel zorg onze producten en controleren elk product voordat het ons warehouse verlaat, maar het kan voorkomen dat een verpakking het transport niet helemaal overleefd. Dit kan komen doordat producten in de doos verschuiven. Maak je geen zorgen, de kwaliteit zal niet aangetast zijn. Wil je het graag in de diepvries bewaren? Plaats dan een diepvrieszakje om het product en laat zoveel mogelijk lucht ontsnappen voordat je het in de diepvries plaatst. Wil je het in de koelkast leggen om te ontdooien? Leg het dan op een bord, om lekken in de koelkast tegen te gaan.
Gelukkig komt dit heel zelden voor, maar het pakken van bestellingen blijft natuurlijk mensenwerk. Neem dan contact met ons op per mail, dan gaan we samen in overleg voor een goede oplossing. Zorg ervoor dat je je ordernummer bij de hand hebt als je contact met ons opneemt.
De bezorgers zullen altijd proberen om af te leveren bij de buren, zodat je je bestelling op tijd in huis hebt. Het kan soms voorkomen dat de bestelling niet is afgeleverd op de gewenste bezorgdatum. Dit kan komen doordat je niet thuis was of dat de route van de chauffeur enorm uitgelopen is door bijvoorbeeld een incident. Wij hebben goede afspraken gemaakt met de bezorgers, zodat je bestelling opgeslagen wordt in de diepvries op het depot. Wil je precies weten waarom er niet afgeleverd is? Neem dan contact op met Trunkrs (avondlevering) of LeenMenken(daglevering). Zij kunnen je meer vertellen over de status van je pakket. Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op, we kijken graag met je mee.
Bij deze vraag kunnen we onderscheid maken tussen avondlevering en daglevering: Avondlevering: De bussen van Trunkrs hebben geen koelmogelijkheid dus het vlees wordt verpakt in een doos met isolatiemateriaal en een schep droogijs. Zo komt je bestelling goed bevroren bij je aan.  Daglevering: De bussen van LeenMenken hebben een diepvrieskoeling in hun bus, ze houden je bestelling goed bevroren en ze voeren regelmatig kwaliteitscontroles op temperatuur uit.
Jazeker, in een paar klikken is je bezorgadres gewijzigd. Wel zo fijn als je iemand wilt verrassen met een cadeautje.. Vul je bezorggegevens in in de check-out en vink het vakje van ' Mijn bezorgadres en factuuradres zijn hetzelfde’ uit. Het vak ‘factuuradres’ verschijnt nu en hier kan je je eigen gegevens invullen.

Afhalen

Je bestelling ligt op de afgesproken dag na 12 uur voor je klaar in ons warehouse in Meppel. Het adres van The Butchery is: Badweg 4, 7944 HJ, MEPPEL
Dagelijks worden de afhaalbestellingen rond 11 uur klaargemaakt. Je bestelling ligt dan na 12 uur voor je klaar in ons warehouse. Liever eerder afhalen? Neem dan even contact met ons op per mail of telefoon. Dan zorgen wij dat je bestelling eerder voor je klaar ligt.

Betalen

Bij The Butchery kan je op meerdere manieren betalen, hieronder vind je een opsomming van onze betaalmethodes: Paypal Apple Pay American Express Bancontact Credit card iDeal giftcard
Wij accepteren tot op heden alleen cadeaukaarten die bij ons in de webshop aangeschaft zijn.
De code van de cadeaukaart kan je invoeren in de check-out. Onder de samenvatting van je bestelling zie je ‘coupon code’. Hier kan je de cadeaukaart code invoeren en wordt het bedrag van je cadeaubon afgeschreven.
De code van een kortingscode kan je invoeren in de check-out. Onder ‘betaalmethodes’ zie je ‘kortingscode of giftcard’. Hier kan je de kortingscode invullen waardoor de korting automatisch verrekend wordt in je winkelmandje. 
Lopende kortingscode acties communiceren we onder andere via de nieuwsbrief. Nog niet ingeschreven? In de footer kan je je direct inschrijven!
Oei, wat vervelend dat je kortingscode niet werkt! Stuur ons gerust een mail via info@butchery.nl, dan zoeken wij het voor je uit.

Online vlees kopen

We hebben een zoekbalk op onze webshop, als je daar de productnaam van het product invoert wat je zoekt, komt hij hoogstwaarschijnlijk in de zoekresultaten naar boven. Kan je het product dan nog niet vinden? Dan hebben we het niet in ons assortiment of niet op voorraad. Stuur ons gerust een mail.
Producten die bij ons niet op voorraad zijn, worden ook niet getoond op onze webshop. Wil je het product graag binnenkort bij ons bestellen? Stuur ons dan een mailtje met daarin: Wat je wilt bestellen Welk gewicht je nodig hebt Wanneer je het product uiterlijk in huis wilt hebben Wij gaan ons best dan doen om het voor die tijd in huis te hebben of we bieden je een alternatief.
Al ons vlees wat je bij ons koopt is gelabeld met een houdbaarheidsdatum in vriesconditie. Het vlees dat we sturen is minstens een paar maanden houdbaar in de vriezer. Kies je ervoor om het vlees in de koelkast te bewaren? Hou dan een houdbaarheid van maximaal 5 dagen aan (mits het vacuüm goed intact is).
Vlees kopen online is bij ons hartstikke veilig. Gelijk na binnenkomst van de vracht portioneren onze ervaren slagers het vlees, wordt het vlees vacuüm verpakt, gelabeld en vriezen we het gelijk onder speciale condities in. Zo blijft de kwaliteit en voedingswaarde van het vlees behouden. Het vlees blijft bevroren tot je voordeur en je kunt er zelf voor kiezen om het in de koelkast (beperkte houdbaarheid) of in de vriezer (zie voor houdbaarheid het label) te bewaren.
Uiteraard werken wij hygiënisch. Wij werken volgens de richtlijnen van de hygiënecode HACCP. Daarnaast worden wij (net als elke andere slagerij) gecontroleerd door de NVWA die controleert of we ons aan de warenwet houden. Ze onderzoeken of we letten op de voedselveiligheid en of we werken volgens kwaliteitssystemen.
Welk ras je kiest, is natuurlijk helemaal afhankelijk van je eigen smaak. Je kunt je keuze baseren op de prijs, marmering van het vlees of afkomst. Vlees blijft een natuurproduct, dus het product wat je ontvangt hoeft niet 100% overeen te komen met wat er op de foto staat, maar is zeker vergelijkbaar. Op de rassenpagina’s vind je onderaan de producten informatie over het ras. De prijs kan je goed vergelijken op de categoriepagina’s die je onder dagelijks en BBQ kunt vinden. De marmering kan je op die pagina’s ook goed vergelijken.

Vlees ontdooien

De beste manier om vlees te ontdooien is om het een dag of twee dagen van tevoren uit de vriezer te halen en in de koelkast te leggen. Zo kan het vlees rustig ontdooien. Haal het vlees (vooral bij steaks van toepassing) na ontdooien één tot twee uur van tevoren uit de koelkast en leg op het aanrecht om op kamertemperatuur te laten komen voor bereiding.
Het kan voorkomen dat je het vlees snel wilt ontdooien. De magnetron is hierbij niet je beste vriend. Wat je wel kunt doen om je vlees te ontdooien, is door het vlees in de vacuümzak (check even of er geen gaatjes in zitten) in een bak met koud water te leggen. Zo ontdooit je vlees sneller zonder al te veel kwaliteitsverlies.

Vlees bereiden

Op de productpagina van het product vind je per bereidingsmethode een bereidingsadvies. Daarnaast staan verschillende vleessoorten met een mooi recept ook op onze receptenpagina (tip!).
We hebben 2 soorten zakjes: 1 met zwart en 1 zonder zwart. Beide kunnen in principe tot 70 graden, maar bij de zwarte zal de zwarte inkt wel loslaten (deze is overigens 100% voedselveilig). Boven de 70 graden is de kans groot dat de seal loslaat, dus temperaturen daarboven wordt niet aangeraden.

Meest gekocht
Rib eye Black Angus USA Prime Rib eye Black Angus USA Prime
check-circle Vanavond in huis
19,19
Rundergehakt Black Angus USA PRIME Rib eye Black Angus USA Prime
check-circle Vanavond in huis
4,99
gepaneerde schnitzel livar
check-circle Vanavond in huis
5,99